Eindconclusie

14 mei 2010 - Kalmthout, België

Doel : Kalmthout – Portbou in negen dagen

Resultaat : Niet gehaald

Oorzaak :

voorbereiding met enkel de moderne middelen computer + gps volstaan blijkbaar niet helemaal om een route te bepalen.

1. Vertrouwen op het feit dat men in elk dorp wel kan overnachten of winkels aantreft.

2. Fiets laten nazien voor vertrek en dan inpakken en wegwezen

3. Tijdschema te nipt bepaald.

Oplossing:

1. men kan best de route uitstippelen op een landkaart en vervolgens elke plaats, hoe klein ook, overbrengen naar de gps. Regelmatig controleren of er niet van de route wordt afgeweken. In het kort gezegd de gps enkel gebruiken als extra hulpmiddel.

2. In elk dorp controleren en noteren waar men kan overnachten of eten kan inslaan. Niet vergeten rekening te houden met sluitingen. Deze adressen kan men in de gps zetten.

3. Fiets laten nazien voor vertrek is goed, maar meer kennis hebben dan ik kan een batterij of lamp vervangen is wenselijk. Het beste is even een cursus fietshersteller te volgen zodat men toch enige notities heeft. Dit wil niet zeggen dat ik mijn probleem had kunnen verhelpen, maar ik had toch geweten wat het probleem is.

4. In mijn tijdschema had ik wel een extra dag ingepland (laatste dag was maar 20Km), maar te weinig rekening gehouden met het feit dat er wel een paar zaken kunnen mislopen waar men in het begin niet aandenkt en die de tijdsduur langer maken.

Eindresultaat:

Lichamelijk geen probleem.

Materiaal en voorbereiding verbeteren.

Voor herhaling vatbaar maar dan meer als toerisme daar ik onderweg vele mooie plekken ben tegengekomen waar ik even halt heb willen houden maar door het strakke tijdschema was er geen tijd voor.

Bedankt voor alle reacties en de steun tijdens deze onderneming.

Groetjes

p.s.

De effectief gevolgde route volgt nog.