Etappe 3

9 mei 2010 - Kalmthout, België

Na een goede nachtrust in een eenvoudig hotel, maar ja het dient ook alleen maar om te slapen als je op fietstocht bent zonder gezelschap, terug vertrokken.

Nog even opmerken dat in dit hotel hoe eenvoudig ook ik mijn fiets kon binnen zetten en 's morgens bij vertrek de deur maar moest sluiten,

Dus vertrekuur wederom rond 06:00 uur en inderdaad om 06:20 uur alles wederom ingepakt om te vertrekken. Bij het openen van de deur stelden we vast dat het blijkbaat geregend had. Niet getreurd de dag is nog lang. Toch even voelen en ja hoor de tegenslag begon het was nog zacht aan het regenen.

Zoals alle bekende weermannen eens kijken in de lucht naar links en rechts en tot de conclusie komen, nadat we de wijsvinger in de lucht hadden gestoken, dat de regenbuien niet onze kant uit kwamen.

Volle moed zijn we dan vertrokken om na ongeveer 15 minuten vast te stellen dat we niet geschikt zijn om het weer te voorspellen, alhoewel wie doet het wel goed?

Dus regenkledij boven halen vlug aantrekken en verder fietsen. Blijkbaar hadden we de weergoden teveel uitgedaagd want ze kwamen nog op het idee om wind op kop te geven.

Hun niet meer aankijkend hebben we zo ongeveer 3 uur gefietst. Eindelijk begonnen ze te ontdooien en lieten ze de zon zien. Voor mij was dit reeds te laat daar mijn regenkledij zijn werk deed en geen regen doorliet maar ook geen zweet liet gaan.

Nadat de regenkledij terug droog was toch maar uitgedaan.met wind op kop was dit een koud gevoel maar alles begon te drogen.

Het grootste probleem was echter mijn fietsbroek deze was ook helemaal vochtig geworden en dit werd geen prettig gevoel. Hoe verder we reden hoe meer hij zich liet voelen.

Daar alles vandaag tegenviel besloten we er een korte etappe van te maken. Wederom vergeten dat we in Frankrijk waren en dat dit land toch enkele keren groter is dan Belgie. Het resultaat laat zich al raden we reden ongeveer 40 Km tussen de velden zonder een dorp te zien.

Mijn vriend de gps die ik ondertussen vertrouw wanneer het op hotels aankomt, zocht voor mij een hotel.

Bij aankomst heel blij een hotel met „wifi“ dus gedaan slecht internet. Alles was perfect tot we vaststelden dat het hotel gesloten was.

Ondertussen was de drank opgeraakt en daar zaten we. In Belgie is op elke hoek of dorp een cafe in Frankrijk is dit een kerk.

We hebben dan aangebeld bij een woning en gevraagd om onze fles te vullen. Dit ging allemaal zonder probleem of vragen. Nog even gevraagd of ze soms een hotel wist en warempel ook dit wist ze. Misschien dat ze hierboven hebben gedacht hij heeft het al moeilijk genoeg gehad.

Wij op weg naar het hotel en het geluk begon ons toe te lachen ook dit was met een cafe. De fiets konden we zonder problemen in de garage stellen en de sleutel moesten we maar in de brievenbus gooien. Dit is pas service zonder meerkost.

Eindresultaat:

Afstand 124 km

Gemiddelde 11,80 Km/Hr

Topsnelheid 51,10 Km/Hr

Tijd bewogen 10 uur 30 minuten

Stilstand 02 uur 51 minuten

Hotel Restaurant “de la gare” 55000 Robert Espagne

Prijs overnachting 30 euro

Zoals vroeger bij BRT „nog even geduld“ we werken er aan om alles zo vlug mogelijk in orde te brengen.

Groetjes

1. sven jacobs:
    goede middag robert,
    ik merk dat je de moet er nog altijd goed inhoud
    wij doen onze hoed af voor uw prestatie.
    de weersvoorspellingen voor de komende dagen zien er helaas voor u niet zo best uit maar ik ben ervan overtuigd dat je ook diezal trotseren. ik blijf je op de voet volgen en wens je nog veel sterkte en succes. maar ook vooral nog een veilige tocht.
    ik kan je mss nog een goeie raad geven om uw knieente sparen als je bergop rijd : probeer een kleinere verselling en je eigen tempo houden
    groeten Sven (sponsor van Nina)
  2. daisy:
    Hey Papa,

Ge hebt dan toch een lekker pintje gedronken die avond!? Want dat was verdiend!!
    Uw kortere etappe was dan toch nog 124 km, mijn normen van een kort fietstochtje liggen anders :-)

Knuffel Daisy
  3. sylvia:
    eej papatje....

ik zal morgen bellen want vanavond werk ik....
    Heb juist op het weer gekeken, ze voorspellen onweer voor morgen... Dus veel sterkte voor morgen... Dikke kus. Uw dochtertje.