etappe 5

11 mei 2010 - Kalmthout, België

Zoals het gisteren eindigde beloofde het vandaag niet veel goeds.

Niet getreurd om 04:00 uur wakker geworden zonder wekker, even een blik naar buiten werpen en wat zagen we „het was aan het regenen“. Daar we nog enkele uren tijd hadden begonnen we alles rustig in te pakken.

Nog even de fiets controleren, die ditmaal de nacht buiten heeft moeten doorbrengen, aanhangwagen even loskoppelen om een testritje te maken.

Blijkbaar is een reiniging van de fiets niet genoeg om hem volledig te laten herstellen. Remmen OK, versnellingen NEGATIEF nummer zeven en zes weigerde elke medewerking..

Daar mijn kennis van tandwielen ook beperkt is zagen we de bui al hangen.

Nu hadden we de keuze het risico nemen en verder rijden of nu ophouden. Nadat we alles op een rijtje hadden gezet viel de keuze op ophouden en hebben we de handdoek in de ring geworpen.

De reden hiervoor is logisch, de dorpen die ik gepasseerd ben hebben veel weg van spookdorpen (met veel geluk al eens een bakker/beenhouwer) verder is de afstand naar de bewoonde wereld (dorpen waar wel wat beweging is) soms tamelijk lang.

Dit wil zeggen verdere panne met de fiets is wandelen en dit kan gaan tot enkele uren en dan hopen dat we in de bewoonde wereld terecht komen.

De hulplijn (thuis) hadden we gisteren als gecontacteerd en het risico uitgelegd. De stoottroepen werden aan het werk gezet en alles werd in gereedheid gebracht om bij een noodoproep dadelijk te kunnen uitrukken.

Na aan de alarmbel getrokken te hebben zijn de hulpdiensten vertrokken en is het nu nog wachten op hun komst.

Nu het fietsen gedaan is kan ik rustig alles overlopen en een eindconclusie opstellen.

De eindconclusie is voor morgen of overmorgen wanneer we eindelijk terug in de bewoonde wereld zijn = lees INTERNET.

Groetjes

1. Paul Van den Bossche:
    Dag Robert,
    Het is geen schande om te moeten opgeven ; met beter weer, een mecanicien, een betrouwbare GPS .. was je veel verder geraakt. En alleen is maar alleen; je GPS zal je niet opbeuren ( die stuurt je over de autosnelweg!).Geniet van je vakantie in het - hopelijk - warmere en zonniger Spanje . En, als je een kaartje stuurt, mag je nog altijd in mijn kasteel binnen. Toch zeker een dikke proficiat voor je inspanningen.
    De kasteelheer.
  2. De Kinder Patrick:
    Beste buurman,

Spijtig dat je door mechanische problemen dient te stoppen. Pech onderweg zoals men wel eens zegt. Begrijp volkomen je beslissing om te stoppen en wou toch nog even vermelden dat ik het een puike prestatie vind. Maar niet getreurd de hulpdiensten zijn onderweg. Knappe prestatie.
    Patrick (de tandwielen specialist ;-)- ook in te huren)
  3. De Kinder Patrick:
    Hey buurman,

was nog iets vergeten, had vernomen dat je nog een weekje in Spanje bleef.
    Fijne vakantie en geniet ervan hé
    Patrick
  4. Leo:
    12 mei 2010
    Toch knap gedaan, Robert. Je hebt het tenminste geprobeerd. Ook toffe foto's, vooral die in je sexy outfit :) Geniet van je vakantie.