Etappe 2

8 mei 2010 - Kalmthout, België

Ditmaal hebben we besloten te vertrekken rond 06:30 uur en warempel we hebben het gehaald.

Met frisse moed gingen we er tegen aan. De zaken gingen goed, eerst een flinke afdaling en daarop een nog flinkere stijging. Het resultaat liet zich raden het stappen kon beginnen en de moed begon te zakken.

Niet getreurd echter dit was nog maar het begin, dacht ik. De volgende heuvels waren van hetzelfde kaliber er was echter een verschil bij sommige hadden een lange en rustige afdaling en bij andere gingen we voor een nieuw afdalingsrecord.

Mijn vriend de gps blijft echter zijn eigen zin doen, maar ja overal kennen we van die personen, naargelang hun gemoed of de windrichting draaien en keren ze.

Nadat ik hem een paar keer had terecht gewezen begon hij langzaam te begrijpen dat ik besliste wat er diende te gebeuren en was hij er niet akkoord mee,dan werd hij niet aangezet.

Het enige waar hij me nog de baas mee was „de route“. Deze kon ik later pas controleren en telkens moest ik tot de conclusie komen dat hij zijn eigen goesting deed.

Bij de eerste etappe was dit geen 191 km maar uiteindelijk 231 km. Bij de twee etappe verwacht ik ongeveer hetzelfde verschil.

Onze conclusie is dat we achter geraken op schema. We laten ons echter niet doen en zullen verder strijden als ons lichaam het toelaat want de knieen beginnen te vragen om een vlakker parcour.

Wat betreft de hotels blijft de gps mijn dikke vriend. Hij had vandaag weer een hotel gevonden. Spijtig genoeg was dit reeds geruime tijd gesloten. Het volgende hotel was nog 15 km verwijderd.

Op weg naar het nieuwe hotel bemerken we echter een hotel met cafe. Snel in de remmen gaan staan en binnen gestapt. We hadden geluk er was nog een kamer vrij. Tijdens het afwerken van de nodige formaliteiten nog even aan de economie gedacht en een pint besteld. Voor de afrekening nog maar een besteld, dan valt de rekening meestal goed mee.

Eindresultaat:

Afstand 140 km

Gemiddelde 12,70 Km/Hr

Topsnelheid 52,40 Km/Hr

Tijd bewogen 11 uur 01 minuten

Stilstand 02 uur 09 minuten

Bar Hotel Brasserie Annie et Gerard Payot 08130 Attigny

Prijs overnachting 35 euro

Wat betreft foto's en reacties die volgen nog bij een normaal internet gebruik. Want werken op telefoonsnelheid (die regelmatig wegvalt) is niet voor te lachen.

Groetjes

1. De Kinder Patrick:
    8 mei 2010
    Hey Robert,

Blij u te horen(lezen). Ja, valt niet mee hé. Toch de moed erin houden. Vind het op zich al knap dat je eraan begonnen bent. Hoever je ook geraakt, hoedje af. Zo'n gps ken ik ook, maar die kan ik spijtig genoeg niet afzetten ;-)
    nog véél succes en ik blijf u stalken.
    grts
    de buurman
  2. Paul Van den Bossche:
    8 mei 2010
    Dag Robert,
    Om 06.30 uur al op je fiets, en liefst 11 uur bewegen; dat noem ik karakter hebben ! Maar daar heb ik nooit aan getwijfeld. Als je nu nog de goei benen - in jouw geval knieën - vindt en je aanhangwagentje blijft het doen (ik lees niets meer over het wiel)dan ben je binnen een paar dagen al heel wat verder. Succes.
    De kasteelheer.
  3. daisy:
    Hey Papa,

Met schaamrood op de wangen, we lagen nog lekker te slapen toen jij eerste km er al op had zitten :-)
    Al 300km achter de rug!
    We blijven volgen he, Go Go Go!!!

grtz Daisy, Yves en ?
  4. Leo:
    9 mei 2010
    We waren al ongerust toen we de eerste avond nog niets op je blog vonden, maar blijkbaar loopt alles "op wieltjes". Ook al loop je achter op je schema, toch een knappe prestatie.
  5. sylvia:
    hey papatje,

ik ben heel trots op u!!!!! Heel men boerengat in frankrijk is al op de hoogte van uw avontuur!!!! Succes!!!

Kusjes uw kleinste dochter